Fun Factor – Laat mensen vertrekken met aanstekelijke goesting

Hartelijkheid, opgewektheid en vriendelijkheid, deze waarden straal je best uit in het contact met elke vrijwilliger. Mensen herinneren zich immers jouw organisatie op de manier zoals jij ze vertegenwoordigt. Wist jij dat iemand die voor de eerste keer in jouw organisatie terecht komt gemiddeld aan 21 personen laat weten wat zijn ervaring was.

Laat ons er voor zorgen dat vrijwilligers een verhaal te vertellen hebben.

Wanneer je onze voorbije negen tips uitdraagt in elk contact, dan werk je aan goesting, beleving en de Fun Factor.

Deze drie zaken zorgen samen voor verbinding, verbinding tussen mensen, maar ook verbinding tussen mensen en je organisatie.

Indien mensen die verbinding voelen dan zijn ze trots op hun bijdrage.
Waar we trots op zijn, dat delen we graag met anderen, daar vertellen we graag over.
Dat noemen wij de Trip Advisor cultuur binnen het vrijwilligerswerk.

Een tevreden vrijwilliger geeft andere goesting

Mensen delen ervaringen, ook al zijn ze maar kort ergens geweest.
Net zo voor vrijwilligers. En waar vrijwilligers positief over praten, dat triggert anderen.
En zo is de cirkel rond …. Mensen die je werking verlaten met een goed gevoel en een sterk verhaal, zij zijn de ambassadeurs van je werking.


Every great love starts with a great story…
Nicholas Sparks

In onderstaand filmpje zijn mensen bereid anderen aan te zetten tot engagement.
Waarom? Omdat ze met hun gat in de boter gevallen zijn.

Vind de match van uw leven

Wil je meer tips?

Zorg er met onze 9 tips voor dat de warmste week vrijwilliger met meer goesting naar huis gaat dan hij is toegekomen.

Koen Vermeulen
Koen Vermeulen

Engagement waar de trots van afspat, daar werken we aan!
Bij vrijwilligers, beroepskrachten én organisaties

Share on facebook
Delen
Share on linkedin
Delen

Geef een reactie

Meer berichten

Goesting gekregen?

We zetten je graag in beweging.

Sluit Menu