Vragen die we veel stellen aan vrijwilligers:
Is alles gelukt, was iedereen er, is alles op tijd klaar geraakt, is alles opgeruimd, heeft iedereen goed gewerkt, waren de deelnemers/cliënten tevreden?
Vragen die we veel te weinig stellen aan vrijwilligers: Vond je het leuk, ben je blij dat je geweest bent, was het voor jou zoals verwacht?
Bewuster de beleving managen zorgt voor meer terugkerende vrijwilligers.
Bij aankomende vrijwilligers moeten we meer met de beleving aan de slag.
Wat raakt mensen, wat maakt hen blij.
Starbucks heeft wellicht niet de beste koffie, foodtrucks hebben daarom niet de beste hapjes, maar ze koppelen wel een beleving aan wat ze doen.


Wanneer de beleving voor mensen goed zit, dan komen ze graag terug.
Let no one ever come to you without leaving better and happier.
Mother Teresa
Wil je meer tips?
Zorg er met onze 9 tips voor dat de warmste week vrijwilliger met meer goesting naar huis gaat dan hij is toegekomen.