Vrijwilligers
Fun Factor – Laat mensen vertrekken met aanstekelijke goesting

Hartelijkheid, opgewektheid en vriendelijkheid, deze waarden straal je best uit in het contact met elke vrijwilliger.
Mensen herinneren zich immers jouw organisatie op de manier zoals jij ze vertegenwoordigt.
Wist jij dat iemand die voor de eerste keer in jouw organisatie terecht komt gemiddeld aan 21 personen laat weten wat zijn ervaring was.

Lees meer >
Vrijwilligers
Goesting geven – Laat mensen doen wat ze graag doen

We zijn geneigd mensen te zoeken om hen zeer functioneel in te zetten.
Daar waar noden liggen van de organisatie, daar zetten we aankomende vrijwilligers graag in. Wat aankomende mensen doen, dat wordt nogal eens bepaald door de organisatie.

Sterker is wanneer mensen zelf kunnen kiezen wat ze graag willen doen.

Lees meer >
Verbinden met vrijwilligers dankzij communicatie
Communiceren met vrijwilligers = Beweging Tonen

Elke vrijwilliger, nieuw, aankomend, … doorloopt een reis naar je organisatie.
Die reis begint met het ontdekken wie je organisatie is en welke rol vrijwilligers spelen in je organisatie. Al te vaak vragen we inzet van vrijwilligers, maar tonen we heel weinig wat ze allemaal doen.

Lees meer >
Visie op vrijwilligerswerk
Vrijwilligerswerk anno 2020

Vrijwilligersorganisaties anno 2020 staan voor de opdracht om hun structuur en cultuur te actualiseren en af te stemmen op de noden van de hedendaagse aankomende vrijwilliger.

Lees meer >
Vrijwilligers
Onderzoek naar vrijwilligersbetrokkenheid, wij deden mee!

1825 vrijwilligers deden mee aan het onderzoek dat werd georganiseerd door Universiteit Gent en Vrijwilligerswerkwerkt. De resultaten van het onderzoek bevestigen onze inzichten waarmee we reeds jaren organisaties adviseren en ondersteunen in hun ontwikkeling naar sterk vrijwilligerswerk!

Lees meer >

Goesting gekregen?

We zetten je graag in beweging.

Sluit Menu