Infotainment?

Soms leren mensen door te lezen en te luisteren, veelal echter leren mensen door te beleven. Daarom worden lezingen en trainingen niet gezien als lessen, wel als interactieve workshops waarbij je voelt waar je kan verbeteren. Het is ook bewezen dat je beter leert en onthoudt wanneer je plezier beleeft. Daarom worden opleidingen en lezingen gebracht met humor en geloof. De middenweg tussen informatie en entertainment.

Wanneer is een sessie geslaagd?

  • Mensen zijn geboeid en gebeten.
  • Mensen staan te popelen om aan de slag te gaan.
  • Mensen herkennen zich in de kaders die aangereikt worden.
  • Mensen voelen dat de oplossingen voor het grijpen liggen.
  • Mensen kijken naar zichzelf, en niet naar anderen.
  • Theorie en praktijk komen dicht bij elkaar.
  • Mensen worden zich bewust van patronen die ze onbewust ontwikkelen.
  • Mensen vonden het interessant én leuk.

Definitie Infotainment:

“Meestal wordt ermee bedoeld dat een medium of artikel serieuze inhoud heeft, maar dat het op een speelse manier wordt gebracht. Infotainment-nieuws is vaak wat luchtiger dan gewoon (“serieus”) nieuws. Het woord kan in allerlei contexten gebruikt worden, van theatershows tot interactieve reclameboodschappen en informatieve “gadgets“.”